Plus & Minus

 
Såhär känns det på jobbet just nu. Det bara DRÄLLER in jobb på fyra-fem olika fronter och inget blir nånsin klart och eftersom det är så ligger man efter och folk frågar om man är klar och det känns löjligt när man fem veckor senare säger "det är fortfarande mycket nu..". Undra på att jag är sjuk ofta. Jag är extremt känslig för stress så det krävs inte mycket för att jag ska duka under. Då är det skönt att komma till stallet, fast nu är jag ju inte i stallet varje dag längre så jag tänkte köra en liten plus- & minuslista på det.
 
+ Kan hitta på saker mer spontant på kvällarna (idag stack t ex jag & en kollega till Käk och åt burgare efter jobbet), hinner hämta paket, laga lunchlåda, fixa hemma eller träna efter jobbet. Mer fritid helt enkelt.
 
- En sån här dag när jag verkligen behöver häst har jag det inte. 
 
Ja aldrig är man nöjd :) Men snart är det torsdag (jobbar sent på fredag så har henne på torsdag denna vecka med). Suger fortfarande på bettgåtan. På ridbanan med tredelade, eller ut med tredelade? Jobba ridbanan med hack? Och så funderar jag så på vad jag ska hitta på på lördag för då fyller jag år, var ska vi rida då? Garanterat ut. Just nu suger jag lite på att ta vändplan - klättra upp - Göranstorp - ridskolans vägar och hem antingen över åkern eller direkt tillbaka hem. Men har inte helt bestämt mig. Även förra året på min födelsedag hade jag henne, ni kan läsa om den dagen här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0