Ajaj i benet

Uuusch vilken tråkig start det här blev. :( Kom ut vid 9 och så var hon lite mer svullen i dåliga benet men det var inte så konstigt eftersom hon stått still inne. Hon verkade ändå pigg & OK så hon fick stå där medans jag åkte med på Trailträning med Anders, Helena, Josephine, Grann & Sudden. Det var supertrevligt. När vi kom hem vid ett-två nånstans tog jag ut henne, det hade runnit lite från såret så jag spolade rätt länge med kallvatten och tog sen ut henne lite för bete och koll.
 
Hon är pigg och tog ändå rätt långa kliv med båda ben. Lite kortare än normalt men det kan vara ömmande från skorna. 37,8 i temp så ingen feber (vet tyvärr inte vad hennes normaltemp är, hade tänkt testa det när jag började så jag skulle veta..) och varm men inte het på benet. Efter vatten & en stund ute var hon mindre svullen men fick direkt flugor i såret. Helena lånade mig Salsyvase som vi smorde under såret (men inte i) för att skydda mot om det rinner mer. Åkte hem nu vid 5, Josephine & jag städade sadelkammaren (hon tog foderrummet medans Anders hjälpte till med att dra ut sista sömmarna på bakhovarna) och då var hon liksom pigg, lugn, lite sur över att behöva stå inne. Vi har lite besökande hästar på kurs så det går runt lite hästar och det skriks en del men så länge de inte går runt så mycket är hon OK. Hon blir ju lite svullen men annars är det flugor så jag tror ändå det är bättre att hon står inne nu. 
 
Gulle-Anders & Gulle-Helena ska kika läge ikväll & morgonfodra henne imorgon <3 så jag tar första bussen ut vid 11. Så får vi se läge då, är det inte bättre får jag ringa och konsultera distriktaren och i värsta fall ringa ut. Det jag är orolig för är om hon fått nåt sticksår som är djupare än vad man kan se. Är så nervös att jag kräks men ja. Nej. Blä :'(
 
Suddi & Grane på äventyr


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0