Blixar & Dunder

Det skulle regna igår, men när jag kom till stallet var det fint. Mina låg ner & vilade, och lilla flocken stod och halvslöade. Honey stod längst bort men spetsade öronen när jag ropade.Sulade ett äpple till honom och bytte om och sen fixade jag oss. Bytte till remonttränset, vilket inte var så jättepopulärt hos herrn, men sidostyckena på Aachentränset är nästan helt paj på ena sidan så det går inte att använda.
 
Honey, Mina, Dart, Sillen & Robin.
 
Saaaalt!
 
Red ut i tshirt & väst, har inte fått mitt bälte än så rider fortfarande i västen för att ha telefonen i. Och var glad för det idag.. Det var lite kallare än jag beräknat, hade tänkt rida Smedbyrundan men när jag kom till Högvreten tyckte jag att det var för kallt så istället trimmade vi där. Övade enkla galoppombyten & tempoväxling i trav, gick rätt bra, sen vängde vi av runt Ekeby, enkla galoppombyten där med och sen fri galopp på raksträckan, skritt tillbaka, smågalopp/trav i skogen och sen försökte jag få ihop honom lite mot Högvretens backar då han var lite extra pepp men eeh, gick sådär. Sen blev det busrace upp för backarna och sen öppnade jag nosgrimman lite när vi skrittade hemåt. Han höll dock på joxa så mkt och den ville inte ligga still bakom nacken så jag hoppade av för att spänna på den igen. Då börjar fräckisen knalla när jag sitter upp så jag halvlåg med ena benet bakom sadeln och sen började han trava. Haha.
 
Precis när vi kom ut vid Högvretens stall började det regna, var ju inte så mycket att göra åt det så jag skrattade bara. Vi var dyngsura innan vi ens var nere vid Vallentunavägen, var VÄLDIGT glad att jag hade västen för den har hög nacke. Sen knatade vi hemåt, medan det både blixtrade & åskade. Inte så kul att vara ute i det men vad ska man göra, man kommer bara hem i den takt man hinner.. Började frysa lite när vi var i kurvan vid husvagnsuthyrnigen och när vi kom hem var vi verkligen två dränkta katter.
 
Dyngsura!
 
Fick snabbt av Honey alla grejer, sen fick jag av mig min t-shirt och som tur var hade jag en långärmad t-shirt & en tjocktröja i stallet så på med dom och så lånade jag också C's vinterjacka & halsduk. Hej vinter! Slängde på Honey stalltäcket att stå & torka i och släpade in en stol och så lade jag ländtäcket om knäna och virade in mig i Honeys regntäcke. Haha! Tur att det inte kom nån, måste sett helt galet ut. Hittade en chokladförpackning i köket så jag drack lite varm  choklad och huttrade lite under alla lager i 45 minuter, Honey vilade i boxen och verkade tycka att det var helt OK att vara inne & mysa. Haha, galen kväll. Nu ska jag snart börja åka till stallet, CR-lektion idag! Lite nervös men det går nog bra.
 
 December eller Juni?
 
 
Till slut lättade det upp!
 
 
Chillar i boxen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0