Vila

Varför är hästar som ligger ner typ det sötaste som finns? Kanske för att det händer så sällan. Lucas låg ofta ner i hagen och ville ibland inte ens resa sig upp när jag kom, haha, nordisar alltså..;) Rauen låg ner en gång när jag var med & morgonfodrade, och Honey hittade jag vilande i hagen förra våren. De kommer alltid in tidigt på fredagar, normalt kommer de in när jag kommer vid 18.30 och jag fixade, pysslade med henne lite, Johanna kom ner en sväng och kollade hennes varma ben & pratade och sen gick jag till sadelkammaren & smorde sadeln, hacket & baucher + rengjorde bett, hack & stigbyglar (!). Skönt terapiarbete efter en tuff jobbvecka. När jag var klar och gick in med några hinkar låg Walentino ner i boxen, lilla plutten. Så söt.
 




Vila för Honey med. Imorgon ska jag bara ut med första bussen, fixa & plocka ihop träns & sadel och sen hem igen en timma senare.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0