Rätt bra måndag (med litet orosmoment)

Det har vart höga berg & djupa dalar idag. På alla plan. Men skit i det nu.
 
När jag kom idag plockade jag in henne direkt, hon nästan sprang ut och till stallet. Myror i benen.. Satte henne på gången medans jag ilade och bytte om, sen gick vi enligt ordination på promenad runt husvagnarna, upp förbi sjukhagen och sen ner till stallet. Först gick det bra. Hon hade såååå bråttom och frågade mig var femte meter om vi kunde springa, det var så roligt för det var verkligen så tydligt när hon ställde frågan. Men hon höll sig ändå bredvid mig.
 
När vi kom till backen bakom ladan/upp mot sjukhagen såg jag en annan häst i sjukhagen och undrade förstrött vem det var då jag inte läst att nån annan häst var sjuk. Sen fick vi dock båda fullt sjå i backen, Honey frustpustade och hade fullt sjå med att få människan att gå snabbare, medan jag ville att hon skulle ta det lite långsammare. Sen precis när vi kom upp hände typ allt på samma gång. Det var Ingra som stod i hagen och hon flög i luften när vi kom och försvann upp i hagen i full kareta för att sen tvärvända och fnorka som om vi var en trehövdad älg. Hon är inte direkt nån lättskrämd tant och jag pratade med Honey i backen så jag tycker hon borde hört oss men jag vet inte om hon hade vårkänslor eller nåt. Honey hoppade jämfota åt sidan som reaktion och jag höll precis på asgarva åt Ingra när jag fick börja jämra nejnejnejnejnej.. 
 
Kollade henne nog närmsta stegen sen och tyckte dock att det såg OK ut, inget linkande. Så vi gick vidare. Vid ridbanan stannade jag & bytte några ord med Helena (Sudden hade blivit rädd för att Ingra blev rädd) och sen kom Linda med Milou & barnvagnen och jag stannade och pratade med henne med innan vi gick in igen. När Linda kom in tyckte hon att Honey haltat lite och eftersom jag inte tyckt det tog jag ut henne en sväng på planen för att kolla igen men jag såg inget då. Eventuellt tog hon aningen kortare steg då men det var svårt att se. Hon var inget mer varm i hoven heller utan snarare svalare än hon vart andra dar tyckte jag. Så jag hoppas att det inte är värre imorgon :( och försöker peta bort alla "tänk om jag hade.."-tankar som inte är nån idé att tänka ändå.
 
När vi kom in fixade jag allt till henne, kliade henne med Magic Brush (fick tömma den 5-6 ggr) ett bra tag & sprayde svansroten (den har lite skav av täckena + att hon nog kliar sig) och så fick jag skjuts av Helena sen. Hon ser f ö för kul ut när man sprayar svansen, verkligen vinklar in bäckenet som en jäkla räka. Sluta spraya mig i röva kärring. HAHA jo och sen när jag satte på henne BH'n igen var hon MYCKET tydlig med hennes åsikter om det. Inte klad hest. Hoppas det blir varmt snart nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0