Lastträning!

Åh jo och vi lasttränade en gång igår! Maria & Gregor hade lånat släp för att träna Pålle och det stod kvar när vi kom hem så när jag ledde ut henne gick vi dit. Jag red runt det innan vi red ut för att öva henne runt okända saker och det gick jättebra!
 
Jag gick bara rätt in och hon stannade och nosade lite på lämmeln. Sen tog jag nåt steg tillbaka och lockade på henne, då klev hon på utan konstigheter. Det låg lite morotbitar där efter M&G's träning så hon fick en sån som beröm, sen gick vi ut från sida/framutgången. Hon tyckte nog att det var lite konstigt för det gick lite snabbt, men allt gick bra!
 
Hon är så duktig, men det kändes bra att ha gjort det mest för mig som aldrig lett in henne i en transport förr. Hon var väldigt cool & odramatisk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0