Flätning

Om jag inte får skjuts hem direkt efter fix imorgon (och tyvärr är risken inte stor eftersom nästan ingen är ute på fredagskvällar) tänkte jag att jag skulle testa lite knoppning eftersom hon ändå ska vila. Jag har testat två olika tjocklekar på flätor efter att ha sett Evention TV's video (nedan) och det blir för tjockt som de säger där (dvs brett som en hårklämma) för jag får vika flätan typ 3 ggr ;) men om man tar typ en halv blir det lagom. Hon har ju rätt lång man för att vara varmblod. Nackdelen är då att de smalnar av som faaan mot slutet och man kommer få göra ca en miljard.
 
 
Det jag också tänker på är att vi ska tävla dressyr dag 1, utställning dag 2, hoppning & trab dag 3. Egentligen skulle jag vilja köra knoppar dag 1 men jag vill inte att manen är lockig dag 2. Funderar därför på att köra fiskbensmönster dag 1, utsläppt dag 2 och knoppa dag 3. Men hittils har jag bara testat fläta en fläta och rullat ihop den (enl exempel 1 i videon) så jag skulle vilja testa att verkligen göra ett par stycken hela vägen och fästa med gummiband så man ser hur det ser ut. Sen skulle jag även vilja fundera ut nåt fint för svansen också eftersom vi kommer ha röd rosett, helst hade jag velat ha en liten fläta överst men då måste jag öva.. Har köpt lite extra rött band just för att kunna testa lite. 
 
 
 
Knappt halva manen i fiskbensmönster i april, gör nog några rader till isf.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0