Balsam för själen.

Åh vilken härlig dag det var igår! Åkte ut med Helena, vi gav morgon och sen släppte jag först ut Honey och sen fick de andra gå ut. Helena hade redan satt upp linan men efter lite övertalning gick hon duktigt under den. Hon fick stå med täcke på först då det var kallt på morgonen. Precis när vi släppt ut hästarna och stod och kollade på dom stötte något mot mitt ben och det var Tindra! Johanna var inte långt efter med en kladdkaka i handen, så vi satte oss i solen framför stallet och pratade och njöt av vädret. Josephine kom efter en stund, och även L och sen fikade vi. Så nice!
 
Jag tog av täcket när värmen kom, och sen följde Johanna, Tindra & Helena med på våran promenad, vi gick ända till Rosendal & tillbaks idag. Sen assisterade jag Johanna i att dela upp sjukhagen så Honey kan gå mer, rulla sig, beta - men förhoppningsvis inte springa eller skutta (så hon inte pajar benet igen). Blir nog kanon! Sen åkte jag med Helena hem, då var klockan ETT! Älskar såna stalldagar, det är det bästa jag vet. 
 
Morgonfodring med Helena.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0