Regnmåndag..


Såhär blöt häst = ingen ridning
 
Hon började darra i huden när jag bara höll handen ovanför, så det var ingen idé att ens försöka hoppas på nån ridning idag. Vi knallade till stallet och så fick hon en hötuss, djävulsklo och lite havre & några äpplen + mysa i yllet för att dra ur det blöta. Vet inte eg om djävulsklo verkar så pass snabbt men tänker att det kan ju inte skada iaf.
 



Det var hård blåst mot stallet, hon gick med huvudet på detta sätt, lågt och i lod.


Oplanerad miljöträning då extramatte behövde paraply. (Inga problem)
 
Hade kanske tänkt ut på promenad, men det blåste 7 sekundmeter och småpissade hela tiden så jag bara: näe. Plus att jag helst ville att hon skulle bli helt torr. Så hon fick stå inne 1½ timme medans jag pysslade på. Finns inte så mycket att göra i stallet nu på sommaren men våra benskydd hängde i stallet och två hade fått sval-bajs på sig så jag tvättade dom och lade dom på vinden istället.
 
 
Annars mest detta.
 
När hon var torr stod jag i valet & kvalet om jag skulle sätta på regntäcket eller ej - det var inte lovat regn dan efter (läs: idag tisdag) men ska blåsa lika mycket, vara samma temp och blåser det så mkt känns det som att det antingen kan blåsa in nåt oväntat, alt att hon ändå blir kall & spänd . Så till slut tänkte jag "varm Honey - glad Honey" och satte på det ändå.
 
När vi kom ut ur stallet gick hon och sträckte lite på sig i halsen, som om hon kände på ryggen. Sen såg hon JÄTTEnöjd ut,  som om hon var nöjd att vara torr och få regnjacka på sig. :) Vi hade ändå lite tid att döda så vi gick till hagen via Upplandsleden, enda lilla motion nån av oss fick. Jag är fortsatt seg, har hostat mig vaken sen tidigt i morse om ni undrar varför detta inlägg är skrivet så tidigt :(
 


Mmm vass. Värt att gå ner i diket för.
 


Ich.



I väntan på..



Mina älsklingar <3


Kommentarer
Linda

Jodå DK verkar fort. Jag brukar knapra på dom själv också =)det tar ungefär som vanliga värktabletter.

Svar: Vad bra :) Ja har hört att många människor tar det med ;)
Borrowed Hearts

2014-06-24 @ 08:43:04
URL: http://stjarnstralar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0