O noes!

Har fått slänga två par ridbyxor för det är helt enkelt hål i röva på dom! Egentligen är det inte så konstigt eftersom de är från 2006 (!) så de har hållt länge. Som medryttare sliter man ju inte på saker lika fort heller. Mina Ariatboots börjar också gå sönder i sömmen på ena, de är också från 2006 och jag har ALDRIG tagit hand om dom dvs smort dom eller nåt. Snacka kvalitét! 2006 när jag började rida blev det av en slump så att mamma kom över massa ridsaker åt mig. En bekant till hennes man jobbade med att köpa konkursbon och sälja ut dom och just samtidigt som jag började rida i Stockholm igen köpte han upp en hästaffär. Jag fick Ariatskor, fem Back 2 Back-byxor, en Mountain Horse-vinterjacka, Kyra K-mössa & halsduk, en Jacson-väst samt lite annat småkrafs.
 
Jag använder fortfarande allt idag, de här ridbyxorna + skorna är det första som gått sönder. Nu har jag ändå fyra-fem par ridbyxor (minst, inte säker då de ligger lite överallt) så jag överlever verkligen. De som gått sönder har vart mina slit- & slängridbyxor, halvskodda och eg inte särskilt mycket stöd, men sköna. Om jag har råd ska jag kika sen när Hööks kör igång sommarrean, annars har de billiga för typ 300. 
 
 
I Kyra K-mössan med herrHoney. 


Kommentarer
Linda

Jag skulle råda dig att hålla dig borta från hööks crw. Jag har haft några par som inte ens hållit ett halvår och jag rider inte heller varje dag.

Svar: Nej det är väl tyvärr så att man får vad man betalar för :/
Borrowed Hearts

2014-06-16 @ 22:34:38
URL: http://stjarnstralar.blogg.se/
Linda

Nja, jag har haft börjes byxor som varit bra mycket billigare och hållit i flera år.

Svar: Hmm ja.. Svårt.
Borrowed Hearts

2014-06-17 @ 00:16:41
URL: http://stjarnstralar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0