Midsommartur

Idag tog vi en bra Midsommartur. Ner mot Sättra, sen upp raksträckan efter Islandsstallet, på ridvägarna runt ängarna till Sättra. 10 min skritt, 10 min trav. Hon blev väldigt tittig runt ridskolan, och sen distraherad när två andra hästar kom bakom oss. När vi kom på andra sidan vägen och travade runt deras sommarhagar försvann dock det. Vi galopperade hela raksträckan + 2 mindre bitar senare, annars trav på vägarna där med halvhalter för att hon skulle lyssna. Jätteduktig, trots mycket trav & galopp var hon knappt ens svettig, lite sådär att man känner att hon var fuktig men inte blöt. Sen skrittade vi av sista 2 kilometrarna hem. Superduktig tjej.
 
 
Alla galopper var i sansat tempo också, kändes kanon. Hon hade inte bråttom utan var bara nöjd. Så skönt :) Så härligt att hon inte behövde konvalescensa hela sommaren! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0