Hagflytt

I morse blev hästarna flyttade till en ny hage. 
 
Göranstorp är sämsta hagen för mig personligen, eftersom den är 3,3 km från stallet. De andra kan köra bil till stallet, hämta sina grejer och sen köra till hagen, men jag kan ju inte det. Bussen stannar dock vid hagen så jag ska ta med repgrimman så vi kan rida hem till & från stallet iallafall. När vi har dom i Manilla (1,5 km bort) brukar vi ha ryktpåsen vid hagen för att göra det enkelt, men eftersom Johanna vart borta lämnar jag till henne hur vi ska göra. Förra året när de stod där gjorde jag faktiskt så att jag ilade till stallet, hämtade sadel & träns och åkte med bussen tillbaka till Manilla, haha. Busschaffisen kollade alltid lite konstigt på mig då ;) Men om vi har ryktgrejerna vid hagen kunde det funka, dock blir det lite mycket med bostar & allt med. Men vi får se!
 
Idag är det söndag och bussarna ut går skitdåligt så jag ska vara ute 13-17:30 men idag är det rätt bra då jag kommer få promenera henne till stallet, det ska byggas (& rivas) WE-bana, etc. Sen tänkte jag skritta henne barbacka i repgrimman till hagen. Det får bli lite släpande av extrahjälmen. Lite bökigt men det är ju bara en kort period, eftersom den sen ska vidare till nästa hage.
 
Edit: Tog bort delar av denna text eftersom den uppenbart missförstods.
 
 
Honey & Mårten i Sigtuna för två år sedan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0