?

Allt känns lite rörigt & konstigt i stallet just nu. Eftersom jag inte är in the loop & inte vet exakt vad som händer orkar eller vill jag inte skriva om det, men det gör mig nedstämd. Stallet ska ju vara det bästa. Jag orkar inte riktigt lägga mig i det heller. Hoppas att det löser sig och blir bra till hösten. Det jag ogillar mest med somrarna är att man aldrig träffar folk i stallet mer än nån udda gång, de flesta jobbar i eller nära Väsby, många är långlediga på sommaren. Jag är mig veterligen den enda som är ute mina ordinarie tider = ser bara nån då & då av slump.
 
Som tur är blir allt bra när jag är med Honey iallafall, och det är roligt att hon nu är så frisk att vi kan börja träna i mer eller mindre alla gångarter (tar det lite lugnt med galoppen än) och kondis- och styrketräna. Och förhoppningsvis träna bort tjockismagen. På måndag ska hon få skor, tänkte att jag kunde ta ett cavalettipass på banan då för att styrketräna lite. Sen är jag bortrest nästa helg men efter det ska jag vara hemma till slutet av November (!) så det ska bli kul att se hur utvecklingen går. Idag har jag tänkt att vi ska fortsätta konditionsträna, men längre och mot Rosersberg.
 
 
Vi mötte denna lilla Bambi igår som blivit bortstött av sin mamma nu. Superförvirrad och supersöt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0