Olika intressen

Igår när vi red ut var det så vansinnigt mycket cyklister ute i våra skogar. Stallet ligger 7km från mig så säg en mil från Väsby kanske (dålig på avstånd), så man måste verkligen vara cykelnörd för att hitta ut till våra skogar & stigar. Men visst fan lyckas dom ändå! Jag blir alltid lite häpen för jag fattar inte hur man kan vara så intresserad att man vill cykla off road. Fast det är säkert skitkul, bara inte mig grej. Ungefär som att det kan fanns människor som inte är hästintresserade. Folk på jobbet som frågar hur ofta jag rider och när jag säger "tre dagar i veckan" säger dom "oj vad mycket!" och jag bara "det är för LITE!" haha :)
 
Tycker att det är så fascinerande men hur olika man kan vara. Min kompis David kom över igår och vi drack öl & såg på Doctor Who. Han mobbade min lilla tjock-TV och min tjocka dataskärm och sa "men större är inte så mycket dyrare". Och visst har jag tänkt köpa en laptop eller allra minst nytt tangentbord och skärm, men det är verkligen så långt ner på priolistan, jag tänker knappt ens på att det är nåt jag vill ha för det är så långt bort i min värld.
 
Honey var lite snubblig och gick nog och småsov lite igår, efter andra gången blev jag lite irriterad och travade igång henne, bröt av, travade igång, bröt av etc för att väcka henne lite. Efter badet segnade vi båda ihop, jag blev skittrött också och hon var lite seg (pga värmen och förmodligen även alla JÄVLA flygfän, äckel!). Hon föll helt ner en gång när hon snubblade men det gick bra, inget haltande. Hon var lite varm i ena kotan efter, men eftersom hon inte regaerade mer tror jag nog inte det var nån fara, hon fick nog bara en liten smäll.
 
Det ska vara 25-28 grader nästa vecka (!) så vi får se om det verkligen blir nåt ordentligt jobb måndag-tisdag som jag tänkt. Hoppas det blåser lite, iallafall på tisdag kväll ska det blåsa lite så då kanske vi orkar lite mer. Hon brukar väl sällan vara påverkad av vädret men hon har vart trött denna veckan, säkert för att alla flygfän ökat pga värmen. Just nu önskar man att de fick stå inne och vila på dan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0