Gårdagens ritt

Igår när jag kom var hon på bra humör och kom och mötte mig, sen blev hon lite suris på vägen hem som vanligt. Vid gården mötte vi Frida & Cytra, Frida tog lite sena studentfoton med Cytra. De blir nog fina :) Red ut och värmde upp med varggropen, trav & en galopp hem. Hon var ganska pigg men inte tjurig. Sen när vi red ner till stallet för att jag skulle hämta kameran mötte vi Helena och stannade och pratade, upp till banan och släpa fram bommar och sen när jag klev upp igen var hon lite "eh? Näe? Vi var väl färdiga?" så hon var litesmåtjurig på banan. Hade lagt upp cavaletti men hon var för pigg för sina vanliga avstånd (= tog för stora steg) och blev lite snubblig. Vi körde bara ett tag för jag blev lite osäker och hon var inte på humör. Svampade av henne sen, till hennes stora missnöje.
 
Filmade lite. Jag har inget klippningsprogram så jag kan inte visa, är så många gånger jag rider långt bort/på andra sidan kameran. Vill inte heller pga sitter kasst. Oh vad nyttigt det är att filma. Och huuur det påverkar min sits att jag ska sitta och glo ner i nacken på henne. Fan. Mycket att jobba på. 
 
På banan känner jag att vi är på ett ställde där vi var för några år sen när jag ridit henne typ ett halvår och kände att vi inte kunde rida på banan. Sen efter en Marikalektion så bara gick det. Borde ha råd med CR-lektion i Augusti, hoppas det. Jag är lite rädd att ta i henne märker jag, och hon utnyttjar det. Hm. Plus att jag sitter fel och ska glo ner i marken istället för vart jag ska och det pajar hela mitt överliv. Behöver nån som står på marken och skäller på mig. Några blurriga screenshots (gick inte att få skarpa)
 
Hade jag bara sett var jag skulle och rätat upp mig hade detta inte var helt katastrof..
 
 
Inställningen hos henne dock! Hon är inte helt 100% på bommar så det är kul att hon är på.
 
 
Igen, jag faller fram och nacken/ryggen pajas av att jag inte ser upp. Suck. Fin hest dock.
Håller jag händerna för långt ner? Har de nästan alltid vid sadeln men det ser lite weird ut.
 
 
Bjuder på en kastastrofbild; hon har tagit för långa steg och kommit för långt in i
cavalettisen. Och då ska vi inte snacka den där på ryggen. Tappade jag nåt eller? Suck!
 
 
Tror det blir uteritter och perfect shouldervästen ett bra tag nu.. 
Positivt från filmen är att hon jobbar bra med rygg och mina ben & hälar är iallafall hyfsade.
 
Ridövningen är så man lägger dessa på mitten   | | | |   och så kan man rida i åttvolter över och byta varv. Tanken var att jag skulle höja nån bom också men vi kom aldrig så långt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0