Dunderhärlig lördag

Fyfaaan vilken härlig dag jag haft i stallet. Åkte ut med tiobussen, ända till Runsa och sen gjorde jag frukost, diskade skitiga muggar och vädrade ur sadelkammaren. När jag var klar med det (hade ej bråttom) sköljde jag bort fågelbajs från de täcken vi hade i stallet + bar upp på loftet, satte också hennes hink & påse i foderkammaren så de inte blir bajsade på mer (det är svalnäste i vårt stall på sommaren, det är så äckligt där av fågelbajs nu so you wouldn't believe..). Hade nån plan om att städa skåpet men jag orkade inte utan småpysslade bara. Har slängt in lite av mina saker i ett skåp i sadelkammaren så jag städade det lite. (Skåpen är egentligen hästägarnas och vi har dessutom bara åtta skåp men nio boxar, men eftersom vi nu har två tomma boxar finns det ett ledigt.)
 
Sen gick jag till hagen, hästarna stod i skuggan och jag gick klappade Honey lite. Tog inte lång stund innan man hade smågrabbarna hängades i kjolen (så att säga, hade såklart ridbyxor)
"Hej"
"Vad gör du?"
"Har du godis?"
"Är du säker?"
"Inte ens i handen?"
"Eller i den här handen?"
"Eller i den första?"
"Jag kan kolla själv"
"Är du verkligen säker på att det där var dina fingrar och inte en morot?"
osv... haha. Sötungarna. Även om man ofta får dom "i knät" är det svårt att vara förgymmad på dom nån längre tid. 
 
Vi gick hem via Upplandsleden för att få skugga och förhoppningsvis inte bråka så mycket. Fast Honey tycker det ÄR så tråkigt att gå i snöre så egentligen spelar det ingen roll var man går. Det är ALLTID tråkigt. Fixade oss rätt snabbt, sen red vi ut på 10 minuters-intervallrunda. Först red vi
 - Dryga 20 minuter skritt upplandsleden tillbaka, förbi hagen och sen upp förbi vägbommen.
 - Sen trav lite mindre än 10 min (blev till strax innan man svänger in på ridskolans vägar)
 - Skritt 10 min (ridskolans vägar)
 - Trav 10 min (runt ridskolans hagar, runt Sättra och en bit in efter deras väg vid skogsbrynet)
 - Skritt 10 min (till Islandsstallet)
 - Trav 10 min (blev trav ner till Runsavägen, 10 stegs trav/skritt intervaller på asfalten, trav till Göranstorpsbacken, galopp upp för den och sen trav det som var kvar), två små galopper sista biten till galoppbacken & sen skritt hem 20 min! Summa summarum 90 min! 
 
 
Svettiga men nöjda efteråt!
 
Det var varmt idag men vi red mest i skog/skugga och dessutom blåste det så det kändes helt OK ridväder ändå. Honey visade inga tecken på att vara störd av värmen. Hon fick en dusch efter (riktigt duktig för att vara hon, steppade bara lite, fick t o m spola liiite vid nacken på ena sidan) men hon var inte så brydd i att dricka. När hon torkat och jag packat ihop gick vi tillbaka till hagen. Jag orkade inte bry mig om busspassande idag utan tänkte att är ingen i stallet så går jag hem. Dock blev det otroligt vältimat så att Kristin skulle hem just när jag gick från hagen så jag fick åka med henne. Tur var det, är fortfarande mör efter passet!
 
Dog lite på min balkong efter. Tog av mig & solade ett tag också. Händer ej varje dag :)
 
 
Pälsbollengillar också sol & balkong. 


Kommentarer
Linda

Gud ja, svalskit. Det har jag också, överallt. Nedrans fåglar!

Svar: Verkligen. Högljudda är de också.
Borrowed Hearts

2014-07-12 @ 23:26:59
URL: http://stjarnstralar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0