Blast from the past

Såg att de hyr ut ett av stallen på Brunnby (där jag red ett år på min gamla medis Lucas), 12000 känns dock otroligt billigt? Fyllde man alla 8 boxar skulle det bara bli 1500 var.
 
Minus hö & strö såklart men när jag red HerrHoney där vi stod i kallstall och alla köpte allt själv så insåg jag (tack vare att Malin var så öppen) att det egentligen mest är hö/silage som är krångligt, pellets köper man tokbilligt på typ Byggmax och sen om man vill ha kraft men det köper ju de flesta till ändå. . Enda är ju då att man bör ha bil såklart.
 
Fast det blir dyrt om man inte fyller alla boxar, och eftersom jag stått där vet jag att det tyvärr är ganska tråkiga ridvägar där, med mycket asfalt och man får rida en bra bit för att komma till bra vägar. Men det är nog bra om man främst vill rida i ridhus & på bana, tror de har fixat bättre utebana sen vi stod där, och ridhuset var fint på den tiden iallafall. Dock inte så kuperade hagar utan bara ängar. Kommer ihåg att vinterhagarna blev dyngleriga när Lucas stod där men verkar ha byggt en skrittmaskin där de låg nu. Det verkar lite seriösare där nu för tiden.
 
Minns att de som ägde gården förr egentligen inte ville driva stall och inte var så jättetrevliga. Inte för att de andra i stallet var det heller, det var ett sånt ställ där hästägarna inte tyckte att man var värd knappt ens ett "hej" om man inte stod som ägare.. Även om vi flyttade till mindre, små skruttstall på 3 boxar senare så var det skönare efter att ha levt i så kylig miljö i ett år.
 
Lucas i en av beteshagarna (2007)
 
 
Jag & Lucas vid stallet - det var skönt att kunna fixa ute men under tak!
 
 
Åh, fina Lucas. <3 Han var ett stycke för sig. Ingen ridtravare utan bruks som ni kanske ser.. men så fin & rolig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0