Bad & fika

Det var så himla varmt igår och jag gick ut på lunch + på ett jobbärende och tänkte att ”åh vad perfekt det hade vart att bada idag”. Tyvärr hinner jag inte med det på vardagar eftersom jag inte har bil & måste leda henne till stallet (1,5km), klä på, rida, klä av, leda tillbaka till hagen allt inom loppet av 2,5h när bussen tillbaka går. Men sen skickade Helena mess och frågade om nån ville följa med och rida, och bada, och jag bara: - Jaaaaa!

  

Sen när vi kom till hagen kom Kristin också just då så vi red iväg alla tre, först via upplandsleden och sen skogen till Sättras badplats. Honey var så duktig och plaskade på ordentligt, hon blir tuffare och tuffare i vattnet för varje gång. Tidigare somrar har jag knappt fått en hov i sjön utan att gå i själv först. Igår stod hon med vatten upp till magen så jag var blöt halvvägs upp till vaden! Och plask plask. Fortsätter det såhär kanske man t o m skulle kunna simma med henne så småningom. Ååååh vore ju bara hur mysigt som helst!

 

 
 
Båda blöta & glada :)
 

 Sen red vi till Göranstorp och släppte hästarna i hagen medans vi fikade och sen tillbaka längs vägen till hagen. Vi var ut nånstans mellan 18-18:30 och kom tillbaka 22! Helt tokunderbar kväll, en sån man minns kalla Februarikvällar.

 

Jag tycker hon blivit helt tjock igen! Fattar inte, de har stått i samma hage och jag tyckte det värsta var över men nu ser hon dräktig ut igen haha. Ser bättre ut på bilden ovan men är nog tyvärr bara en fördelaktig vinkel.. Suck :) Hon behöver lite boot camp nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0