Ljuset i tunnelns slut

ÄNTLIGEN börjar jag se ljusning! I torsdags var jag till läkare (de ville absolut att jag skulle komma på torsdan fastän jag ville på fre morgon) hon testade om jag hade Streptokocker kvar från halsflussen. Japp det hade jag och det var DET som gjorde huvudvärken. Ätit tabletter (en om dan) sen torsdag kväll och idag äntligen börjar den göra nåt för huvudet. Först kändes det som att det inte gjorde nåt alls för jag har fått fortsätta med 2 panodil/1 tramadol (stark receptbelagd smärtstillande jag fått av mamma) hela tiden men igår började jag för första gången känna lite hunger och idag gick jag 1½ timme när allt gått ut kroppen! Sen har jag bara tagit 2 panodil vid ett typ och det känns OK än, har lite huvudvärk men vill verkligen dra ner på tabletterna efter en hel vecka med 2+1 var fjärde timme, så jag tar bara när det verkligen behövs nu. Skulle kunna gråta av lycka! Ska äta strax & ta en till så förhoppningsvis borde det gå åt rätt håll nu! Gud så skönt.

 

Igår ömmande hon i rygget och jag i huvudet såklart så vi gick runt varggropen med mamma bara. Pussade hejdå till Valle som flyttade idag :( Orkar troligtvis inte rida imorgon, men kanske på fredag? Hoppas! Red i onsdags men bara lite för jag mådde superilla.

 

 Fina mysmulen! Puss & hejdå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0