Trött men bra måndag

Däckade vid 10 igår, vaknade sen efter 4 i morse och kunde inte somna om. Vad värre är är att det bränner lite i halsen. NEJ JAG KAN INTE BLI SJUK MER. Jag & min jävla hals. Vad bra är, är att jag känner mig relativt pigg i övrigt och te och en macka gjorde det liiite bättre så jag är nog inte helt körd. Sätter mig själv på tvärvila (yyyyl ville gymma idag!) och hoppas det hjälper. Kan bara inte bli sjuk. 2014 ska jag vara frisk! Förkylning accepterar jag tidigast i April. 
 
Har sån skum träningsvärk, känns nästan som växtvärk/mensvärk men jag tror det är för att den sitter i låren. Var helt värdelös igår och red skitdåligt, orkande knappt rida lätt. Vi kom ut först halv åtta (normalt är jag ute halv sju-sju) men jag blev lite distraherad då Pilen hade gjort illa sig i ögat & dessutom var boxen skitgrisig, hon hade lämnat säkert två kilo och rullat in det i bajset (...). Fick ta det i en kärra och tömde den, då stod hon vid grinden och väntade. Hade ropat innan men tror inte det berodde på det. Hämtade dock in henne då när hon ändå stod där, Ingra kom huffpuffande och ville in först men hon fick vänta. Surt. ;) Sen fick Honey äta lite medans jag fixade hö & mat. Hon var jättego och glad fram tills dess, och det kliade jäääääättemycket på henne, både på vänster sida hals där hon brukar vara lerig, och i/runt juvret och på insida lår. Sen blev hon jättejättesur när jag skulle sadla och tjurade efter, och när vi red ut var hon ömsom glad/sur och hade noll framåtbjudning (ovanligt för henne) men det tror jag mest beroedde på att vi red i halv motvind. När vi kom in i skogen blev det bättre.
 
Nom nom!
 
Tror det labila humöret beror på pälssättningen, normalt brukar hon inte visa så mycket när hon fäller mer än att det kliar lite men det kan ju variera antar jag. Eftersom vi inte hade skitmycket tid på oss blev det bara en kortis, ca halvvägs till Gtorp och tillbaka. Red trav/galopp intervaller och jag hade som sagt inte mycket kraft att jobba med så hon hade kunnat bara köra, men hon gick i exemplariskt tempo både i trav & galopp och var väldigt lyhörd! Det var nog bästa galoppen jag haft på henne sen hon kom hem, jag fick ett "ja just det, det är såhär hon egentligen galopperar"-moment. Superfin! Hemåt blev hon lite tung i hand men det var ju hemåt och jag hade inte riktigt kraft att jobba henne bra men ja hon var väldigt fin igår! Synd att ryttaren inte var det..
 
Hade tänkt styrketräna överkroppen idag men chillar som sagt med det & med löpträningen tills jag känner mig 100% igen. Himla surt men så kan det vara. För övrigt hade Linda skrivit ett så bra inlägg om foder som jag tycker man borde läsa. Själv ska jag börja kravla mig mot badrummet och se om man kan få hår och ansikte att se någorlunda respektabla idag också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0