Träningsplanering

Sitter på pendeltåget och försöker komma på hur jag ska träna i veckan. Såhär gjorde jag förra veckan;

Måndag Red Honey en minikort sväng (pga dåligt underlag) i alla gångarter + stallsysslor. Inget en elitidrottare skulle lyfta på ögonbrynen åt men jag låg heller inte hemma i soffan med osthjärtan framför Bonde följer fru.
Tisdag Intervallträning på löpbandet 30 min
Onsdag vila
Torsdag Intervallträning på löpbandet 30 min
Fredag Skritt på Honey (pga dåligt underlag) + stallsysslor
Lördag Intervallträning på löpbandet 30 min
Söndag 2h ritt i samtliga gångarter + mockade åt 3 hästar & fixade vatten åt två.

Jag har en app som heter C25K (=Couch potato to 5 kilometers) som är så bra för den säger åt en när man ska gå/springa och man måste inte hålla koll på klockan själv. Men jag är rädd att ta ut mig lite mycket och bli förkyld, jag är helt livrädd för det för mina muskler har knappt fått återhämtning förra veckan. Har inte galopperat såhär mkt på otroligt länge (pga att jag var sjuk & innan dess var det mest skritt/trav pga hon ej i form) så jag har träningsvärk i rygg & axlar idag. 

Jag vill dock samtidigt följa C25K-programmet som är 3 pass i veckan. Svårt! Svårt att hitta svar på vad som är bäst också. Idag kommer vi ta det rätt lugnt oavsett om det är bra underlag eller ej för jag tror att även hon kan känna av gårdagen (om än inte lika mycket som jag). Ingen plan, vi kanske rider ut & kollar läget på underlaget Gtorp och tar det efter hur det ser ut. 

I Verkaskogen igår



Kommentarer
Klara

Vilken mysig stig :)

Svar: Ja det är en fin väg :)
Borrowed Hearts

2014-02-12 @ 20:51:06
URL: http://klaraf.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0