Sköna lördag

Igår när jag kom till stallet skulle Bettan just släppa ut dom. Det var glashalt ute och Honey fick gå först men hon gick duktigt långsamt. Sen fixade vi och så plötsligt slog dan om och det blev soligt och mysigt och så sa jag att nu skulle man sätta sig i solen med en kopp kaffe. Och så gjorde vi det, vi tog varsin stol och kaffe och satte oss att titta ut i hagen och bara njööööööt och pratade om ditten & datten. Oh så härligt det var. Bettan & jag kommer alltid in på "borta bra men hemma bäst" eftersom vi båda vart i andra stall ett tag (när Walentino var klapphingst) och inte är Runsa perfekt inte men oh så mycket bättre det är än så många andra ställen. Och det underbara sällskapet. <3
 
Honey & Pilen i solen.
 
Sen red jag runt varggropen och trots att hon fått vila hela veckan (pga väder & Johanna hade inte heller vart på topp) var hon helt avslappnad, kanske lite ofokuserad och ville mycket hellre gå off road än på stigen. Hennes labila humör fortsatte, än var hon glad och så plötsligt bara stannade hon av till synes ingen anledning. När jag manade på blev hon jättearg och när hon gick fick hon beröm, blev JÄTTEGLAD och sen fortsatte vi. En gång fick hon tog i ena tygeln i munnen och såg ut som en hund som huggt tag i kopplet haha :) Men för det mesta var hon glad. Hon börjar fälla mer synbart nu och vill bli kliad rätt mycket så det är nog pälssättningen. När vi kom ut på Göranstorp i skogen var det glashalt och på sidan om var det blötsnö så när vi var ute ur skogen hade hon högklackat och då hoppade jag av och ledde henne hem. Vägen blev mjukare ju längre vi kom men jag ville inte chansa för dum som jag var hade jag inte tagit med hovkrats ut. De få gånger man inte har med..! Men jag tror nästan jag ska sätta upp det på min mållista att försöka gå av henne mer, iallafall lördagar då jag har tid. När jag red på ridskola brukade jag alltid gå av istället för att skritta av, så man själv inte sitter och blir stel.
 
Här fick Fnorkfröken syn på något osynligt spöke i skogsbrynet upp mot slottet.
 
Sen gick all kraft ur mig, Cytras medryttare kom men verkade inte vara på så bra humör och jag var så trött och orkade inte vara runt det. Småpratade lite med Maria och sen var jag klar & då gick jag powernappade i sadelkammaren tills bussen kom. Är nog för att jag är lite sjuk fortfarande, har svårt att sova för att jag hostar så. Är nästan helt frisk men det är nåt när jag ligger ner. Nu ska jag äta frukost och fortsätta fixa här hemma, åker ju till London på onsdag kväll och hade trott att jag skulle tvätta i morse men försov den tiden så jag måste försöka lösa det på nåt sätt. I värsta fall får jag tvätta sent ikväll, vi har en fristående tvättstuga som är öppen och användbar dygnet runt men man måste boka mellan 7-23 tror jag det är. Förhoppningsvis glömmer nån annan också, ska ila ner och kolla om det finns några tider. I England blir det nörderi av en helt annan kaliber då jag ska umgås med vänner från hela Europa på ett "nördevent" för tv-serien Game of Thrones.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0