Nöjd & besviken

Det blev en lugn dag. Först red K/Pilen, H/Sudden & F/Cytra med oss till backen & tillbaka. Sen red vi alla på banan, jag stämde bara av henne lite i sänkelvikningar & öppna. Fick även till två bakdelsvändingar åt båda hållen som var OK. Fast jag skulle gärna vilja göra ledande tygeltag och det blir inte så bra på hack.. Skänkelvikningarna gick bättre än öppnorna, och skv åt vänster gick gick bättre medans öppnorna gick bättre åt höger. Eller om det var tvärtom, blev osäker på vad jag skrev i hennes dagbok nu. Men jag tror det var som jag skrev nu. Hursomhelst. Lite tungt var det och hon var lite pustig när jag bad om det ute så lite träningsvärk tror jag hon hade också. Körde inte alls länge men jag tyckte det räckte. Men ändå försöker hon verkligen, det är det jag älskar så med ridtravare, arbetsviljan. (Finns ju säkert undantag som bekräftar regeln men jag tror inte jag ridit nån) Fina tjejen!
 
Hon är så fin i nya hacket tycker jag.
 
Blev dock väldigt besviken över att få höra att årsmötet för Ridtravarförbundets Stockholmsdistrikt ska vara nånstans typ utanför Jordbro (hemma hos en i styrelsen). Jag fattar att man kanske inte vill hyra lokal om få ska komma men hade iallafall hoppats på att det skulle vara hyfsat centralt och om inte annat så man kunde ta sig med lokaltrafik. Verkligen jättebesviken. Sen vill jag liksom inte heller åka på Uppland/Västmanlands årsmöte heller för även om jag bor närmare det distriktet så får jag inte tillhöra dom (dumt). Sen Cicci lämnade tillbaka Robin och jag lämnade Björknäs har jag verkligen saknat nån att prata travare med. Det finns bra grupper på Facebook och alla förstår ju hästar men det är inte samma sak.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0