Minnen & Träning

Åh jag önskar jag hade haft denna blogg då jag red Rauen för Marika. Vi red bra enkla övningar på banan då och han byggde sin rumpa så fint när jag tränade på det. Tänker att det säkert hade vart nyttigt nu med. Det är ju lite därför jag har denna blogg, för att man ska minnas vad man gjorde. Tänk så många hästar jag ridit och så lite man minns av det man gjorde, man minns bara de "stora" grejerna och allt det andra står i hästägarnas dagböcker..
 
Måste rådbråka min hjärna lite och försöka minnas. Jag hade en privat blogg när jag red Rauen men har bara skrivit lite hästrelaterat i den och knappt nåt efter att jag åkte av honom & fick hjärnskakning. Jag försöker samla på mig nybörjarhoppövningar men alla börjar med galoppen och där måste hon bygga mer innan vi kan börja. Men jag hoppas ändå att vi ska kunna skutta lite till i sommar, det ska väl inte vara helt omöjligt? Vi kommer börja lågt, lågt ändå. Typ 30. Just nu känns det såhär åååh vill ju börja jobba men jag är bara lite otålig. Det blir nog bättre när våren kommer på riktigt och man slipper oroa sig för hur vägarna är.
 
Jag på Rauen på en uteritt i November 2010
Det gör lite ont i mig när jag ser pelhamet för vi borde inte haft
det tycker jag såhär i efterhand. Men det är lätt att vara efterklok..
Men vad fin han var ändå, mysgubben.
 
Men! Jag mailade till Väsby Ridklubb för typ några veckor sen (och jag blir mer & mer irriterad på dom för att de är så kassa på att svara på mail) men de svarade ÄNTLIGEN att nej de ger inga privatlektioner i hoppning. Ville mest undersöka möjligheterna men det var väl för mycket att hoppas på. Blä. Men Linda hade skrivit till mig att jag skulle höra med min CR-tränare Emelie om det och det gjorde jag. Nämnde även högergaloppen och hon trodde absolut hon skulle kunna hjälpa till med båda. Jag glömmer att CR är applicerbart på allt. :) CR är ju mycket om kroppens påverkan på hästen (och inte en enskild princip som t ex Akademiskt) så jag tror absolut det kan vara till hjälp med högerfattningen. För säkerhets skulle kollade jag såklart med Johanna om det fortfarande är OK att rida för henne och det var det som tur var. Ser verkligen fram emot det, men det blir nog sen till våren när vår bana är torrare och när hon är lite mer igång även i galoppen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0