Mål 2014 - stora som små!

Detta är en blogg jag följer mest för fotonas skull (även om hon även har en häst) och jag blev så inspirerad av detta inlägg att jag tänkte göra ett eget. Tanken är alltså att detta är saker man vill göra och sen kan man följa upp det i bloggen och stryka allt eftersom. Jag följer förmodligen bara upp hästsakerna i bloggen men jag kommer nog ändå stryka saker här eftersom. Jag försökte vara så realistisk som möjligt och skriva upp saker jag vill göra, men framför allt sånt som jag kan se mig själv göra. Jag vill t ex börja fota mer vardagligt med kameran och sluta snooza men är jag realistisk så kommer det nog inte hända, så det är inte med. Grejerna är inte i någon speciell ordning,

  1. Komma igång och träna (mig) kontinuerligt 3-4 dagar i veckan
  2. Börja köpa inredning till min walk-in-closet så jag får mer ordning hemma
  3. Organisera min kyl
  4. Planera matlagning & mathandling bättre
  5. Hjälpa till med att lära Honey högerfattningar
  6. Öva på takt & tempo i galoppen när galoppen är mer där
  7. Bada med Honey (utmaning :))
  8. Testa galoppera barbacka nån gång i sommar med Honey om hon har en riktigt bra dag
  9. Rida CR-lektioner för Emelie
  10. Hitta nya handtag till köket eller spraymåla de jag har
  11. Fotografera mer temafotningar
  12. Fotografera i stallet oftare
  13. Baka mer bröd
  14. Skapa mer ordning bland mina hästtidningar
  15. Spara till bil
  16. Köpa bil
  17. Julshoppning i London med mamma
  18. Fota på hästtävlingar
  19. Köpa Catching Fire
  20. Se American Hustle
  21. Se Her
  22. Se 300 Rise of an Empire
  23. Se Captain America: The Winter Soldier
  24. Se Divergent
  25. Se X-Men: Days of Future Past
  26. Se Guardians of the Galaxy
  27. Se Mockingjay pt. I
  28. Baka mer från mina efterrättsböcker (i synnerhet paj)
  29. Laga mer ny mat från min receptsamling
  30. Testa rida Honey helt utan utrustning (på banan)
  31. Rida Honey i sidepullet
  32. Lära mig att knoppa man
  33. Fotografera mer med mina "film"-kameror
  34. Göra pastejen jag har till bröd oftare (gjorde den tills jag ledsnade på den, avvaktar lite)
  35. Hitta minst en lampa (till aningen hall, mittenhall eller walk-in closet)
  36. Fixa nytt tyg till köksbänken
  37. Framkalla de gamla filmerna jag har liggandes
  38. Testa minst 5 nya SATS-klasser (BodyBalance, LEGSolution)
  39. Köpa nya träningshandskar till styrketräningen
  40. Spraymåla klart & skruva ihop tehyllorna
  41. Organisera runt underskåpen i köket
  42. Öva mer Trab

 

Mål som inte funkade

  • Planera balkongen/loftgångsplatserna inför sommaren och börja inreda iallafall en (Hade inte råd med detta)
  • Tävla i Ridtravarrikset 2014 (Strukna pga sjukdom)
  • Börja hoppa smått med Honey (Gick inte pga senskadan)
  • Rengöra brödrosten (Den dog & fick slängas)
  • Göra bloggen snyggare och fixa ny header (Ingen idé pga ny blogg)
  • Åka till Ullared (Hade inte råd med detta)
  • Åka på nån kurs för Emelie, helst NH- och/eller sitskursen (Hade inte råd med detta)

 

 

 

Det kommer säkrt fler men dessa är de jag kommer på nu. :)

Mår f ö mycket bättre! Idag är första dan efter jobbet jag inte bara velat åka hem & dö, fast nu ska jag ändå gå och lägga mig nu så jag verkligen vilar ut det sista. Hade kanske orkat Honey imorgon ändå - men det är nog bra att jag vilar då med.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0