Jättefin tjej!

Hade en sån harmonisk ritt idag! Hade tänkt jobba henne idag men red ut med H/Sudden. Dock blev det ändå lite jobb ändå, vi började med att skritt/trav-intervalla medan Sudden joggade, sen joggade vi båda två och när h9on gick bra försökte jag göra högerfattningar, fast hon tog vänster. Vill mest öva på fattningarna så det gjorde egentligen inte så mycket. Sen vände vi och skrittade först, jag slängde in lite intervaller och sen gjorde jag sådär som man inte får göra och galopperade utan att säga till (och kom på i samma ögonblick att "oj jag borde ju sagt till) men jag fick liksom bara feeling och släppte fram henne och hon galopperade jättefint på lång tygel ett tag och sen saktade vi av och gick hem. Så himla fin, fina övergångar och bara gled in och ut ur traven. Helt super!
 
Dock hade hon vart surig på gången hela tiden innan (fast glad i hagen) och först tog jag Baucher men hon var så jävla grejsig så jag ledsnade och bytte för jag orkade inte bråka med henne och tänkte "välj dina strider". Och sen när jag bytt gick det super. Tror man får välja vilka dagar man ska ta bett eller inte..
 
Och nu har detta börjat.. yay..
 
Nu ska jag inte rida förrän nästa fredag pga bortrest torsdag kväl t o m måndag, så jag tvättar just nu (! men jag hade ingen tvättid och tvättstugan är fri efter 22). Tänkte försöka tidsinställa om Riksklasserna, om jag får tid att skriva klart de inläggen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0