Bra grej

En av de sakerna som var bra igår var att vi två gånger fick skiljas från Cytra & Suden som vi red med, hon trixade men det gick bra båda gångerna. Jättebra miljöträning. Var så besviken efter igår att jag knappt ens sett det om Helena inte berömt mig efter första gången.

Första gången vi red till ridhuset red vi inte genom stallets innergård utan på en väg sidan av. Jag trodde vi skulle ta den idag med och drev Honey dit. Hon hade reagerat på deras skylt och så skramlade nån med en kedja vid en hage så hon var lite tveksam att gå in på deras parkering öht redan. Sen ville jag att hon skulle gå ner vid sidan av ridhuset där vi red förra gången och såg inte att Sudden & Cytra inte var med, så när hon började rygga röt jag till och så gick hon ner. Först då såg jag att de tog en annan väg men då gick hon och då var jag extra nöjd för att hon gick ner en egen väg på okänd mark.

Sen när vi red hem red vi efter Runsavägen för det var lättare för Sudden som var barfota och Honey hade också vart lite styltig när vi red dit via Gtorp. Hon var dock jättestressad & tjafsig med bettet så jag ville dels inte behöva sitta och hålla henne hela vägen hem och dels ville jag lugna henne för det brukar gå fort på vägen även när hon inte är stressad. Så när vi kom till Manilla sa jag att jag skulle ta den hem och de andra fortsatte vägen. Då var hon redan så uppstissad att hon knappt märkte att de försvann, dock hörde hon dom på asfalten och gick och lyssnade. Efter ett tag knixade hon till i ett krumbuktsprång men det var "det värsta", sen gick hon stigen hem. Först gick det fort men hon stannade och fick äta lite blåbärsris och efter det gick det sansat hem. Hon blev lite het igen på Gtorp, hade jag gett galoppskänkel hade hon exploderat så jag fick hålla henne lite där men hon kändes ändå lite bättre. 

Så det gick bra. Det mindre bra kommer jag överanalysera ikväll, men man ska ta vara på det bra också och trots krångel fick hon öva på att skiljas och det gick bra. Ikväll ska vi bara ta det lugnt. I fredags galopperade vi en hel del, i lördags tungt skrittpass, igår ordentligt ridhuspass inkl skritt till & från = ca 3h. Underlaget får avgöra om det blir mer än skritt men målet idag är nog bara att hon ska ha kul för hon var surig i lördags & ingen av oss hade kul igår så idag blir det inga krav.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0