Varm lördag

Såren såg bra ut idag, knappt ens varm. Varmt var det dock ute. Vi red förbi bommen - ridskolans vägar - runt sommarhagarna - Sättra - ner vid Islandsstallet - "hem". Tog säkert 20-25 min skritt först för säkerhets skull, sen varvande trav/skritt. Hon var fortsatt småsnubblig och ouppmärksam pga värmen men ändå pigg & glad. Sista skogsbiten i skogen till vägen ner mot Runsavägen tog vi en liten galopp i skogen. Tittskutt men alla ben på marken.
 
När vi kom hem hade jag en timme att slå ihjäl så jag satt på torpet & läste DN. När jag kom ner till hagen igen stod alla där utom Honey. Dock sa Maria igår att hon sett henne längst borta i hagen själv och jodå, där stod hon i hörnet. 
 
Voffo gör du på detta viset? Knashäst :)
 
 
Efter denna är det tre helger kvar till September. Inte för att jag har nedräkning eller nåt.. ;) Ska ha henne lite extra imorgon & på tisdag iallafall. Men det ska bli skönt med installning också tycker jag, det är som inte samma sak i beteshagarna. Saknar allt stallpyssel.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0