Sjukisar

Läste nånstans att konvalescenstiden för stäckning är 6 månader(!).. Först är första delen när det är dåligt, sen tar det 4 mån när senan byggs ihop och sen stärkning. Nu är frågan om vi var så illa ute då hon aldrig eg var svullen utan bara varm. Fast samtidigt har hon stått en månad nu. Jaja det är som det är! Bara hoppas att det går liiiite snabbare än så, så vi kan rida i sommar. Det går ju åt rätt håll iallafall. Men - ingen idé att stressa och riskera ruta ett. 

Promenaderna hjälper nog också bra (kontrollerad vila, som det kallades nånstans jag läste, när man skrittar för hand under vilan), och det är roligt då man gör nåt och inte bara tar in och klappar & är klar.

Har också nåt konstigt i egna foten/benet. Kan inte minnas när jag fick det, sprang på löpband i onsdags men då gick det bra och jag hade bra skor. Måste ha vrickat den vid nåt tillfälle i fredags eller lördags. Sov med den lindad inatt och det kändes bra, idag kör jag på klackar för att inte få 90 gradersvinkeln (som gör ont).

Stegtävlingen har börjat på jobbet idag, körde uppvärmningsvecka förra veckan. Gick bra när jag gjorde som jag skulle, gick inte bra när jag var sjuk/trött & stressad. Logiska samband.. :) Skulle eg kunna vara hur stressad som helst idag men ska göra allt för att inte vara det. Jag kan tyvärr inte få så mkt hjälp med det utan får klara mig själv så jag kan inte bli påmind när det händer men ska försöka känna av.

Ska regna hela dan idag men sluta ikväll när jag kommer ut, så vi borde komma oss ut en sväng! Om inte annat så kommer jag behöva det för stegtävlingen, typ det enda som är "bra" med att hon bara promeneras nu (förutom läkning etc).





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0