Ryttareliten del 5

Jättebra avsnitt av Ryttarakuten idag, och inspirerande angående tävlingsnerver. För mig var det bra för jag ska visserligen inte tävla imorgon men väl hålla en stor del av en utbildning imorgon. Det är om ett ämne jag egentligen kan i sömnen och jag ska hålla den för en liten grupp där jag känner nästan alla, så egentligen har jag ingenting att oroa mig för. Jag ska bara, som Peder sa i ett tidigare avsnitt, gå in och fokusera på att göra mitt jobb. Jag blev lite lugnare av dagens avsnitt, fastän det handlade om så olika saker. Det är lustigt.
 
Kommer jag paja på nånting imorgon så är det nog att jag glömmer klicka fram menyer på min powerpoint, haha :) Och att jag inte följer mitt manus och ramlar iväg, det är lätt när jag redan kan det jag pratar om. Det bästa är om det blir en dialog under tiden. Jag har pratat på jobbet förut inför grupper och det absolut värsta som finns är när man bara pratar och ingen ställer frågor. Ännu värre är det om de inte ens talar med kroppsspråket och nickar eller så, utan bara sitter tysta. Jag blir gärna avbruten mitt i, då får man mycket mer kvitton på om det man säger går fram eller inte. 
 
Jaja det där hade ju inget med hästar att göra. Men iallafall.
 
Jag läste f ö att det var rekordanmälningar till Riks, speciellt uställningen & löshoppningen. GRÅTER. Övriga tävlingar är lite skitsamma men jag GRÄMER mig verkligen över att det inte blir nån utställning. Jag ville VETA hur nån skulle bedömt henne! Det är så intressant! Jaja. Ännu svårare då att tvinga mig själv att stanna hemma och spara till bil, men.. så får det bli.
 
Denna vecka är f ö sista avsnittet av Ponnyakuten och nästa vecka sista avsnittet av Ryttareliten. Vad ska man göra sen? Ponnyakuten är ju tyvärr idel dippar men det är iallafall häst på TV och när Ryttareliten: Stallet även sänds på fredagar också på SVT Play, så har det underlättat lite alla dar man inte har häst. Men nu blir det inget alls på TV! Trist.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0