Puuuuh!

Är så fruuuuuuktansvärt trött idag så jag nästan ser i kors. Håller på med ett projekt på jobbet så det är 100% fokus på det vissa dar just nu, och det är kul och bra, men man är slaktad i slutet av dagen. Då är det skönt att jag ska till stallet idag! Ska ha såna dar tis/ons med, men imorgon ska jag på yoga och på onsdag ska jag ha Honey lite extra! :)

Jag har henne normalt måndag fredag lördag och det är perfekt för mig - måndagar kan ju vara tuffa oavsett om det vart bra eller dålig dag så då är det skönt med stall, fredag är perfekt start på helgen (igen, oavsett om veckan vart bra el dålig). Visst missar man en del AW:s men jag vill sällan lägga pengar på alkohol och har sen länge tappat mitt behov av att "bli fuuuuuuull!" - tant åker mycket hellre till hest. Och en helgdag är skönt för då blir det dagtid (= enda dan i dagsljus på vintern!). Mkt bra!

Sen gillar jag inte att hålla på byta dar eller avsäga mig mina dagar. Det har aldrig vart ett problem för Johanna när jag behöver göra det men gör jag det vill jag kunna säga till i tid för nåt planerat, inte bara för att nån kommit på på torsdag em att det ska vara AW dan efter. Nån gång kan man göra det absolut men det är oseriöst att göra det för mycket tycker jag, och jag blir själv förvirrad av att hålla på att byta så mkt.

Lat i helgen: När det blev varmt på promenaden fick hon bära min tröja ;)

Har så sjukt lågt blodsocker nu, helt yr! Hann inte köpa nåt att äta innan tåget gick men förhoppningsvis hinner jag köpa nåt innan stallbussen går.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0