Vilodag

Det var skönt att få en egodag idag och bara åka ut på kvällen och fixa & kvällsa. Tog emot att åka men blev lättare när man kom dit. Det är tufft att ha häst på "heltid", det är det. Jag vill fortfarande ha egen men då skulle ju hästen vara min & stå i ett stall jag ville & verkligen trivdes i. Plus att jag skulle ha bil då. Inte för att det är SÅ kämpigt nu men ändå. Det är mest bussandet och väntan i stallet som tär på mig just nu.
 
Fyllde på med en pelletspåse idag och så hade det äntligen hämtats silage woohoo! Nu är det bara hålla tummar att kraftfoder & pellets räcker månaden ut men det är lättare för mig att låna bil & fixa än silage.
 
Yay!
 
 
Pysslade lite med Honey innan han fick äta, han var en riktig lerpotta idag. Ryktade även lite för ovanlighetens skull, han är så himla dammig just nu. Kommande veckan ser ut såhär:
 
Måndag: Vi rider nog på banan igen, får se om det blir med bommar eller ej. Kvällsar.
Tisdag: Amanda rider
Onsdag: Bytt pass på jobbet så jag hinner faktiskt rida, förmodligen ut, förmodligen Högvreten. Kvällsar.
Torsdag: Amanda rider (jag ska på bio x2 och se Shaun of the Dead & Hot Fuzz! :D)
Fredag: Jobbar sent och ska därför ha utsläppet på morgonen. Ev. kommer jag på kvällen & rider, ev får han vila.
Lördag: Utetur, förmodligen mot Lövsta. 
Söndag: Mest troligt trimma på Granaslingan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0