Sköna söndag

Har en väldigt lugn söndag hemma idag, jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska rida än idag eller ej. 
 
Igår red vi Smedbyrundan i regn hela vägen och utan regnkläder, suck :) Det var uppehåll när vi for ut och jag blev lat & tänkte att det skulle hålla i sig men precis när vi skulle svänga upp till Lövhagen började det regna! Orkade inte vända men det gick bra ändå för det regnade inte hällregn. Allt gick bra, vi körde mycket trav & galopp och skrittade  sen av nästan hela vägen från Smedby. Vi galopperade upp mot ladan när vi var nästan hemma (när man kommer från Smedbyängen) och då blev han skitbusig och brallade. Sötis. :) Men iallafall så har han gått tre ganska ordentliga pass på rad nu tor-sön så jag tänker att han kan ha förtjänat lite vila. Plus att jag får lite mer egentid hemma då och kan åka ut rätt sent och bara fixa & kvällsa sen ikväll.
 
Blöta efter 1h i regn utan regnkläder ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0