Vinterjacka

Min förrförra medishäst ägare var en riktig täckoman, jag som älskar prylar tyckte det var jätteroligt medan andra i stallet bara suckade & skrattade varje gång Rauen fick ett nytt täcke. Jag är ändå rätt glad för det, för nu anser jag mig ändå ha koll på vilken typ av täcken jag gillar & som sitter bra. Min favvo är helt klart Rambotäckena från Horsewear, dom har en fetinghake framtill (V-frontsknäppning) eller de som har ett kardborreband över haken. Då vet man att det sitter liksom. Det värsta jag vet är när det sladdrar framtill och det inte håller tätt över bogen. Kan inte vara så skönt för hästen då heller. Fast då kanske det är fel size? Men det kan nog vara modell och material många gånger också tror jag.
 
Tyra skrev om ett nytt Rambotäcke från Horsewear som jag tyckte verkade smart, det har 3x150 gram och har alltså 450 gram längst upp på ryggen, 300 mittpå och 150 längst ner. Dvs bra för hästar med känsliga ryggar så man kan ha det varmt utan att det blir total bastu hela vägen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0