Hästledig helg

Det bidde inget hästeri idag, eller ja, blev inget mockande kanske jag ska säga haha ;) Hon har ju tappsko och jag hade tänkt åka ut en timme bara men sen försov jag mig och skulle fått vara ute 3 timmar (pga buss). Men då var Johanna snäll & fixade idag <3 så nu har jag hela helgen och inga planer. Eller ja, egentligen skulle jag vart hemma såhär dags om jag åkt dit med den buss jag tänkt så nu är jag back on track, haha.
 
Helgplanerna är att få i ordning här hemma lite mer, och lite bio. Det har vart lite mycket på vardagskvällarna denna vecka eftersom jag vart på Stockholms Filmfestival men det är två sista filmerna nu ikväll & imorgon. Har vart lite halvbesviken på ett par filmer jag sett men även tokälskat ett par (Austenland och Only lovers left alive). Ikväll blir det Oscarsbuzzade 12 years a slave och imorgon Julian Assangefilmen The Fifth Estate. Den hade inte intresserat mig alls om det inte vore för att en av mina favoritskådisar, Benedict Cumberbatch, spelar Assange.
 
Jaha det där var ju inte hästrelaterat alls, sorry. Brottas med att ha en privat blogg också eller inte. Men det är alltså anledningen till blogglugnet denna vecka. Finns inte så mycket spännande att blogga om med tappskohäst heller haha. Igår fick hon gå lös i stallet när jag mockade, roligaste som hände var när hon kom fram till kärran och bara blängde på mig, typ "är du inte klar än?!"
 
 
Sen hade jag lite otur då det var ovanligt lite folk i stallet (=kunde inte få skjuts hem) så jag satt & läste i sadelkammaren i en timme, sen gick jag in i stallet igen och då fick jag skjuts med Pilens ägare precis innan bussen kom haha ;)


Kommentarer
Elin

Har du e privat blogg också? Kan man kanske få adressen till den?

Svar: Har ingen aktiv just nu, har en gammal (annosuperstar.blogg.se) & en relativt ny som är lite mer fotodagbok (annodays.blogg.se) men båda ligger på is. Det är den jag suger på om jag ska dra igång igen men har lite problem med att överföra foton från kamera och vill inte bara ha Instagramfoton där
Borrowed Hearts

2013-11-18 @ 12:29:35
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0