En timme kvar till födelsedag..

..så jag ska gå och lägga mig nu. Har städat & fixat i köket, köpt ett par sista gottesaker, tömt sopor och diskar just nu upp det jag hade (har jag sagt hur mycket jag älskar min nya diskmaskin?). Tre paket står redan redo vid sängen imorgon och om jag vaknar i tid ska jag ut till Runsa vid tio imorgon. Annars vid ett men hoppas på tio så inte hela dan går åt i stallet (men vill samtidigt inte ställa väckarklocka). Vill mysa hemma också med allt gott jag köpt och bara njuta av min favoritdag på hela året; min födelsedag!
 
Igår blev det inte mycket seriös ridning av. Det regnade duktigt och jag red ut med Frida/Cytra till Rosendal & hem. Fjantertanterna var larviga och eldiga och blev inte mycket vettigt jobb gjort. Honey blev MÄKTA sur när jag inte lät henne tokspränga efter Cytra (som är ett lagom stort halvblod och tar liite längre steg än hon). Bralleri brallera brallar alla? ;) Fick ryta till ett par gånger och då skärpte hon sig. Red på tredelade och det kändes som att hon pillade med det mindre. Fast hon går ju och tuggar på det med, det är ju därför det går sönder som det gör. Men det gick iallafall att ha kontakt med henne. 
 
Fröken Full Rulle
 
Vi hade dessutom en liten olycka då hennes vattenkopp hakat upp sig och dränkt hennes & Walentinos boxar.. Jag tömde en sex-sju kärror, sen kom Johanna och kastade ut mig från boxen och sa att jag skulle rida istället :) så då blev det så. Fortfarande inne på samma plan imorrn, klätterbacken & ridskolans vägar. Tar nog hacket imorgon för jag vill inte tjafsa med henne på min födelsedag (mer än nödvändigt iaf ;)) utan bara ha en mysdag.


Kommentarer
Valross

Grattis på 13-årsdagen, Lilian! :p

Svar: Tack! :)
Borrowed Hearts

2013-11-09 @ 10:09:03
Linda

Grattis!

Jag önskar att jag också tyckte det var roligt att fylla år :-)

Svar: Tack! :)
Borrowed Hearts

2013-11-09 @ 14:50:35
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0