Sadelfundering

I onsdags var Honey så go både i hage och på gång, även om hon var ganska ignorant mot mig och gick iväg ett par gånger. Länge sen hon gjorde det men det var väl en sån dag. Hon kan vara lite dubbel ibland, sur och vrång men står som ett ljus (har henne nästan alltid lös utan grimma nu för tiden), och då igår go och mysig men gick iväg ett par gånger. Vi red ut på ”bustur”, hon gick som en klocka i långa tyglar både i skritt och trav. Jag stämde av lite från CR-lektionen och det gick hyfsat, hon var inte lika villig att göra öppna utan tyglar när det fanns så mycket att titta på. Hon var lite tittig i galopp/trav till Göranstorp, sen red vi skogen/klätterbacken och galopp från vändplan. Hon tog höger själv! :) Känner mig ändå glad och stolt över att hon gör det för det hände aldrig förr, att hon vågar ta den är ju ett framsteg som jag i alla fall kan ta lite ära i. Red till varggropen och sen en till busgalopp över ängen och vägen hem. Härlig kväll, sen hämtade jag sudden och så fick dom beta ett tag.

 

Funderar lite på om hennes sadel är för liten för mig, och att det är därför jag får sån stolsits i den, för jag får inte alls lika dålig sits i andra Honeys sadel. Har inte tänkt så mycket på hur jag sitter i den men är inte helt säker, kanske bara jag som inbillar mig att den inte passar. Tycker jag liksom väller över lite framtill i den. Eller så är det bara för att bossorna  är helt urlakade kanske, det är ju inget stöd där alls. Men jag vet inte. Svårt. Spelar ju ingen roll nu visserligen, men. Man är ju alltid noga med att sadel ska passa på häst, ochägaren ser ju till att passa i sadeln, men jag har faktiskt aldrig tänkt tanken att jag inte skulle passa i sadeln. Förrän nu. Klurigt.

 

Honey och jag i November 2012. Vad tycker ni, passar jag i den eller är den för liten för mig?


Kommentarer
Linda L

Låter som att mina tankar ang sadel som jag hade i lördags har smittat av sig lite till dig ;)

Svar: Haha ja lite det men även att jag läste en blogg där de vart på sadelutprovning och hon skrev mycket om hur HON passade i sadeln.
Borrowed Hearts

2013-05-18 @ 19:48:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0