Lugn mammahelg

Eftersom min mamma har varit här torsdag-idag så har det vart relativt lugna dagar fre-lör nu. I fredags blev det en skrittur med C/Robin, C's hund Ramses, och mamma. C tömkörde och jag red, trevlig lugn tur utan större händelser, Honey var pigg och hade nog gärna jobbat ordentligt egentligen men nu blev det bara lugnt. Stämde av lite öppnor här och där, gick riktigt bra fast jag lät tyglarna hänga! :)
 
 
På lördagen var mamma & jag i stan från 10-18 och sen for vi till stallet. Hade egentligen planerat att hoppa med F/Cytra på lördagen och det hade vart perfekt när mamma var med och kunde fota oss, men J hade fått en sista minuten-tid för tandkoll, vaccinering & besiktning (för fodervärden) så hon fick inte ridas svettig och då tog vi istället en promenad på kvällen. Mamma tog några kort på ängen på oss, ska visa sen.
 
Honey var f ö UA, hon var lite gallig i alla fyra ben och hade maskat efter böjprovet haha. Hon hade markerat 4-5 steg just efter och sen var det lugnt. SÅ typiskt henne, gapskrattade när jag läste besiktningsprotokollet. Lilla fjompan. ;) Skönt att hon var bra, men det var ingen överraskning för hon är ju rätt bra på att visa när hon inte är det. Vi får väl se när hon åker nu, har inte hört nåt än och J har lovat att säga till när hon vet så jag hinner säga hejdå. Men det blir väl nu i Juni antar jag.
 
Nu har jag precis lämnat av mamma för flyget, lämnat igen bilen och nu ska jag tvätta snart. Vi har vart förbi IKEA idag och jag köpt mig en trådback där jag ska ha mina stallkläder här hemma, skitbra. Allt har bara legat på hög i garderoben där jag har stallkläderna så har verkligen behövt detta! Ska iochmed det även ta och tvätta det jag har hemma så det är rent, ska ta hem det jag har i stallen i omgångar sen och tvätta det med. Vem vet, sen kanske det kommer ett inlägg där jag visar alla mina ridkläder? Tänkt göra ett sånt i evigheter men det har inte blivit av.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0