Glad häst!

Det har nog vart en lugn vecka för Honey efter att han skrubbade knäna, men idag ville jag ut på en Högvretensväng så han fick röra sig lite. Tog ett uppvärmningsvarv och sen jobbade jag på att få honom låg/rund. Först låtsades han inte om att han visste vad samlad galopp var och bröt bara av istället men efter ett tag gav han upp och började jobba med hela kroppen. Han orkar inte länge men han försöker gärna igen. Fina gubben.

Jobbade halvt varv, joggade lite på lång tygel, skritt och sen jobb halvt varv till. Sen tog vi en skön kravlös sista runda runt i trav & galopp som han tyckte var JÄTTEKUL, det märks när han blir glad och han är så söt då. Sen avslutade vi med galopp uppför båda backarna och skritt neråt. Sen var han ÄNDÅ taggad och ville springa mer efter. :) Red utan nosgrimma idag, för omväxlings skull. Han var lite svettig efter och efter en lugn vecka var nog detta ett ordentligt pass. Blir bra att bara skritta ut imorgon då!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0