Tröttis

Mått lite bättre nu under dan men blir fortfarande matt & trött hela tiden så det kändes onödigt att åka in och jobba halvdag imorgon om jag inte orkar. Ska dock till stallet och testa, bara markarbete och fix tänkte jag. Så kanske jag orkar en lugn utetur på fredag?

Det känns lite segt med Honey, har ju bara ridit honom knappt 3 månader men känner ändå att vi inte helt kommit ihop oss än. På marken ja. På ryggen nja. Har nog aldrig vart med om att det tagit så lång tid (förutom på Mårten, men vi hittade ju aldrig ihop). Han är ju otroligt enkel och snäll och gör allt man ber honom om men jag är ju inte helt van vid hästar utan turbomotor och känner fortfarande att vi inte är ihop än och att jag fortfarande saknar knappar. Beror ju säkert också till stor del på att jag börjat på honom i en dålig tid på året, av de knappa tre månaderna jag ridit har det väl vart bra underlag ca.. en? Max? Mycket is, jag har ridit mörka kvällar, inga självklara ridvägar, banans kvalité har vart av och till, eh. Jag känner att jag mest bara väntar. Väntar på vår och ljus så vi kan för det första rida ut mer och hitta ihop oss, och så banan känns bättre att rida på. Och hoppas att vi kommer ihop oss mer då.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0