Same, same but different

Tycker det är så fascinerande när samma sak tar så olika tid. I början när killHoneys stall var nytt för mig och jag inte kunde foderstaten och så, så var det jävla precis att jag hann på tre timmar. "Det här kommer ju inte funka" tänkte jag. Nu tar det typ två, och då hinner jag rida, mocka, mata (som jag kallar det för att hålla reda på att man gjort allt). Men ibland tar det ändå längre tid.

I torsdags t ex så var det kallt och vattnet i stallet hade frusit i omgångar. Tog därför in hästarna när jag kom så dom skulle värma upp stallet, täckade om och på med skydd för dom som ska ha det + fixade med Sillen & Darts vatten som frusit. Sen matfix, mockning och under tiden vaka på Honey som inte fick stå och tigga. Han hade dessutom supergrisig box så det tog ett tag extra. När jag var klar med allt det, ja då hade det hux flux gått två timmar! Honey hade bara fått stå i boxen & i gången medan de andra mumsade hö, och jag var frusen, så jag kände att vi inte skulle få ut något vettigt idag ändå. In i boxen istället.

Sen på fredagen så tog jag ju inte in, men det tar ändå inte SÅ mycket längre tid - ändå hann jag mocka, mata (hö från två olika ställen, samt att Lusernen ska ha mycket vatten i så man måste vänta på vattenkokaren = inte bara hälla havre i en hink) & rida 40 min - allt detta på MINDRE än två timmar. Hur går det till? :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0