..och så ridningen, ja.

Vågade mig på att rida igår, men blev hostig efter galopperna. Red Honey till Grana och två varv runt slingan där, halva varvet i galopp, andra halvan i skritt/trav, och så samma sak ett varv till. Andra gången kickade han verkligen igång och kom upp i en ordentlig galopp, och han tyckte det var jättekul. Han är så söt då. Sen red vi upp på berget och red vilse eftersom jag tappade bort stigen men till slut kom vi ut på stigen runt där C & jag red förra veckan, och kom hem välbehållna. ;) Trevlig tur trots vilseridningen (lite av mitt paradnummer).
 
 
Idag så var Honey superpigg redan från start, hade ingen direkt plan utan red bara ut, Göranstorp. Hon fick galoppera långsamt upp för galoppbacken och var anfådd sen, ingen vidare kondis nu. Men nu börjar det ju ÄNTLIGEN smälta en hel del så man äntligen kan träna sånt på vägarna! Efter backen travade vi och försökte hålla rund låg form och lugnt tempo, när det gick bra så övade vi galoppfattning utan kick ;) Gick inte alls till en början så vi testade från skritt istället, det gick bra och efter lite fram och tillbaka gick det även från trav. Lite galopp och trav om vartannat till Göranstorp och sen red vi in i skogen och såg en söt räv. Eftersom jag var tvungen att Instagramma den fick jag även fram Facebook (...) och såg att H skrivit att de var på torpet, så vi vände och red dit och pratade med dom en stund.
 
Hon var väldigt duktig där även när hon inte fick äta och var uttråkad, men sen när vi for därifrån var hon kanonkula. Vi tog skogen och islänningarnas klätterbacke ner på vändplansvägen och galopperade där, först samlat (ej populärt) och sen fritt när underlaget var bättre (höger galopp!). Skritt och trav till skogsbrynet och sen undrade jag om det inte var själva påskharen jag satt på för det skuttades en hel del när jag skulle ta en "samlad galopp" sista långsträckan efter skogen, hyfsat säker på att hon hoppade jämfota ett par gånger.. haha. Nån gång önskar jag att det kunde filmas hur fan det ser ut när hon tjafsar sådär. Men hon är min lilla drömmis ändå, så det så. ;)
 
Dock dödstrött efter när jag kom hem, än är jag inte helt frisk. Ska ha henne imorgon med men vi får se om jag hinner rida, då H ska hämta upp mig och vi ska på Tobbe Larsson-clinicen sen. Hoppas att det är hyfsat underlag i paddocken så jag kanske iaf kan släppa henne där, det brukar hon tycka är kul. Men som sagt, beror på underlaget. Hade gärna ridit, men Sudden har fått en broddspark så H ska inte ut med honom. Jaja, vi får se vad som hinns med! Sjukt pepp för clinicen iallafall!
 
Herr Räv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0