I was born to be a rider

Idag när jag kom till stallet tänkte jag att jag verkligen borde tagit kort varje vecka, sen ett par veckor tillbaka, för nu är det sån skillnad vecka för vecka i ljuset! Ännu är det inte så att jag hinner rida i dagsljus ens om jag slänger mig ut med hästen det första jag gör, men det är skönt att se skillnaden så markant. 
 
Mindre trevligt var att ridbanan såg ut som en rodelbana och var hård där innanför, så det blev uteritt idag, på stubbåkrarna. Djup snö och skare så mest skritt, typ halva rundan, och sen ganska jämnt trav/galopp där det gick. Han fick fria tyglar i galoppen och det märktes att han blev glad att få sträcka ut lite. Hade tänkt rida den vägen imorgon men jag har fått en annan väg utpekad så jag kanske rider den istället imorgon.
 
Haft en bläig vecka och ichiaskänningar idag. Det jag gjort annorlunda är att inte rida, och gå till gymmet. Ehm. Jaha. När jag satt i sadeln och vi skrittat iväg en bit så kände jag för första gången i veckan att allt var som det skulle. <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0