snabbgenomgång

Förlåt tystnaden! Torsdag-lördag gick så fort och sen åkte jag till Ullared på lördag natt och kom just hem.
 
I torsdags red jag Honey i skogen runt vattentornet, runt på vänster sida om, ut på vägen och tillbaka så man kom upp bakom och så hem. Lite trav på vägen eller där det gick i skogen men annars bara skritt. Jag har tänkt börja rida där en gång i veckan, dels är det härligt men dels är det träning jag tycker han behöver, dvs att se var han går. Kanske är att försöka lära gamla hundar sitta eftersom han är sina ringa 18 år.. men man kan väl alltid påminnas? :) Dessutom är det en väldigt mysig runda.
 
På fredagen var jag själv helt off, och det märktes att han tycke jag var lite konstig, jag hade en tuff vecka & i synnerhet fredag på jobbet och var helt slut på fredagkvällen, så inte ens stallet hjälpte. Vi tog en Ekebyrunda i alla gångarter, utan krav. Kändes lagom.
 
I lördags red jag, C & E ut, till Lövsta & återvändsvägen vid dom. Vi red mest i skritt & trav, jag & Honey tog några galopper bakom dom men inte mycket. Mina blev lite tjafsig hemåt så C & E bytte häst och C jobbade henne ordentligt. Mina påminner en hel del om tjejHoney i sättet & humöret. :)
(ska skriva om Runsalördagen sen i ett eget inlägg)
 
Nu blir det väldigt lite häst nästa vecka för på onsdag hämtas Honey upp lite i förtid för fix inför Ridtravarrikset och såkommer han hem på söndag, så det blir bara en hästdag denna vecka. Känns lyxigt skönt att ha massa tid, hux flux. Ska försöka hinna träna & styrka upp lite saker. Och detaljplanera Paris! Och på lördag är det sista dagen med Honey. :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0