Piggelingubbe

Det var ingen trött gubbe idag alls, travade lite innan Granaslingan och det var en pigg, framåt trav. Sen skrittade vi förbi en betande häst på slingan och då var han lite ouppmärksam sen (för att han blev så distraherad), men när vi kom så den var bakom oss glömde han det. Han "krumbockade" i galoppen och var riktigt glad att få springa, han blir SÅ söt då. :)
(Men han får inte hålla på för länge för då börjar han tycka att han bestämmer och ska rycka tyglarna.)
 
Sen gick ponnyn, och han var pigg & framåt så efter ett varv runt red vi "raksträckan" genom slingan och jag manade på honom i ännu snabbare galopp (lika skitkul tyckte han), sen galopperade vi även på ängen lite på måfå innan vi klättrade genom skogen och ner och så runt skogen till vägen och hem. Rolig, härlig sommartur, svampade av honom efter maten sen.
 
Tror tröttheten efter Rixet mest var mental och inte fysisk, jag har konditions- & styrketränat bra innan, men han blir så till sig över andra hästar så jag tror snarare det var det. Imorgon ska de få komma ut i sommarhagen, de har gått ute dygnet runt ett bra tag nu för det har funnits bra med bete i vinterhagen men nu är det sommarhage som gäller! Gött! Får se om jag rider imorgon, beror väl lite på om nån mer ska ut men ska alla bara släppa så får han nog stå imorgon. Skulle behövs städas lite i stallet ändå, mockas kiss ur boxen. Har tänkt grovstäda nån dag men vi får seom jag hinner på lördag eller inte, min iPhone har börjat ladda ur som fan så jag skulle behöva byta batteri innan jag åker till Paris och då blir det nog på lördag att åka & fixa det, så vi får se hur lång tid det tar.
 
Sugen på nåt pass på banan, eller ca en miljard passpå banan men allt går ju inte att göra pga grushögar där. Men lite kan man rida, måste bara planera vad jag ska göra då så det blir något ordentligt när man inte kan rida helt fritt. Kanske skutta lite? Och så skulle jag faktiskt vilja testa dressyrsadeln nån gång, har ju aldrig gjort det. Mmm. Mycket man kan göra. :)
 
Älskar att det är SOMMAR nu!! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0