Klättringslördag

För ett tag sen satte jag som mål att klättra i skogen på andra sidan vägen en gång i veckan. Sen blev det väl si & så med det men jag ska försöka ta upp det för det är så nyttigt för honom. Enda nackdelen är att det är så mycket insekter i skogen så han stänger av lite och vill trava ifrån dom överallt där det går. Men som sagt; nyttigt. Igår gjorde vi det och det var lite snubbligt i början men blev bättre efter ett tag faktiskt, utmanade även ödet med att rida ner på svåra stället på sista klippan på väg ner från vattentornet, dvs där det bara var sten & ingen mossa. Och det gick kanon!
 
Vaknade med nån konstig förkylning igår och hade skitont i halsen, vilade halva dan och så vart det lite bättre men jag ville ändå ta det lugnt i stallet så då var denna runda perfekt. Vi tog lite galopp och trav när vi kom ut på vägen innan vi red in i skogen igen. Längtar efter en ridtur ut åt Lövsta Seminstation & det hållet sen nån dag, men nu när jag ska börja jobba igen måste det bli en lördag när jag inte har en buss hem att passa (ge mig en bil nån!). Mår bättre idag men vill ta det lugnt idag med för säkerhets skull, så ikväll är planen att vi ska ut på promenad med C/Robin.
 
Det var Honeys "hagkollardag", så jag kollade vattnet och hadejag inte själv fyllt på igår hade jag aldrig trott att det blev gjort i förrgår. Men det är varmt nu och de dricker mycket. Började skrubba tunnorna lite och bestämde mig för att tömma den med minst vatten i och diska den helt. Den blev riktigt skitig, de blir snuskigare än vad man tror och kan se med blotta ögat. När jag var klar med det och fyllde på med vatten började jag skrubba lite i badkaret, tänkte först bara diska rent det men ju mer jag höll på insåg jag att det var mycket skitigare än jag trott det med så jag tömde det och diskade helt rent. Mot slutet skulle jag tippa hela badkaret för att det skulle rinna ur snabbare och rev mig på badkarskanten så jag snittade upp lång-, ring- & lillfinger. Ajajaj. Men det verkade mest vara ytligt för det började knappt blöda. När jag fått fart på vattnet kilade jag ner till stallet & plåstrade om mig och sen var det klart. Puuuh!
 
Ajaj.
 
Inte ovanligt att Honey står en bit från resten av gänget men det här var lite löjligt, haha.
Han vill inte vara ensammen men fan om han tänker vara med dom andra! ;D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0