Exteriör juni 2013 + hästhoppning i Paris

Tog en exteriörbild innan jag åkte. Är ju alltid intressant att ta med jämna mellanrum. Tyvärr har jag ingen från när jag började rida honom, nu är jag ju inte enda som rider honom men hade ju vart kul att se om det var nån skillnad. :)

Blir f ö ingen CR-lektion på lördag då vi har ridförbud på banan. Bu för jag ville ha lektion men YAY för att snart (? ;)) ha en hel ridbana! Ridbanan har ju alltså haft massa grushögar på sig som ska rakas ut. Gruset är sånt som legat på gator i vintras så vi måste kratta allt sen för att inget skräp som hästarna kan göra sig illa på ska finnas där. Så både CR-träning & hopperi (som jag tänkt på men nog inte skrivit så mkt om) får vänta. Jaja, då får vi (jag) mer tid att öva på det från förra lektionen! Och jag på boll på gym.

Sitter nu på flygplatsen i Paris och mobilsurfar, planet går 21.20 så jag är ute i god tid (vart här sen kl 17) men jag blir dels så stressad att jag ändå inte hade kunnat t ex shoppa, dels ville jag undvika rusningstimmarna då jag var tvungen att åka hit via centrala Paris, och dels hatar jag att stressa på flygplatser. Ingen i incheckningsdisken än så jag chillar, ska gå & kolla när det är 2h kvar tills planet går. Hittade en Hööksliknande affär idag, Padd. Hittade ett vansinnigt fint & coolt dressyrspö med rosa gelhandtag, som formar sig efter ens grepp. Dock kunde jag inte ta med det hem nu för det rymdes inte i min resväska och mest troligt räknas spön som vapen så man får inte ta dom som handbagage. Vet inte säkert men det kostade €14 så jag ville inte chansa. Min kompis som jag bott hos ska skicka det till mig istället.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0