Hurra!

Idag red vi på banan igen. Jag lade fram lite bommar innan och jag tror verkligen Emelie har rätt i att han är extra tung där nu pga underlaget. Där det är platt och packat går han bra, där det är löst & berg&dalbana är han seeeeg.

Började med att värma upp med serpentiner; först grunda (mellan kvartslinjerna på diagonalen), sen branta (flera supersmala) & avslutade med päronformade. Jobbade noga med att ge stöd och att han skulle tvära bra i kurvorna. Var rätt nöjd där och gick då på nästa övning; trav över tre travbommar, halt, över tre travbommar igen (15 meter mellan de två seten), detta längs ena långsidan och sen öppna längs hela andra. Började i lätta varvet och det gick kanon trots att vi öppnade längs tungrodda långsidan där det är väldigt ojämnt (mitt kungarike för en harv!), körde två varv runt och sen bytte vi varv och två åt det hållet. Och det gick SKITBRA. Avslutade med halvt igenom-skänkelvikning som vi gjorde på lektionen sist och det gick lika bra åt båda håll!

Tjohooo! Han kändes kanon idag, så jag slutade där. Vet inte exakt hur länge vi höll på, kan ha vart 20 min kan ha vart 40. När jag arbetar på banan tappar jag ALLTID bort tiden. Så jävla nöjd med att han är mindre stel och att allt vi jobbade med i lördags gick så mycket bättre! Imorgon var planen att skritta ut med L men det blev lite fram & tillbaka så jag vet inte om det blir av nu. Vi får se om det blir det, eller om vi rider ut själva & tar i lite mer. På onsdag kanske M ska ta Robin, hoppas det för det vore så kul! Det jobbigaste med att ha en bra medryttarägare är ju att man typ aldrig ses! ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0