Halvårsreflektion

På nyårsafton skickade jag, mamma & hennes man upp såna Thailyktor. 6 månader senare vet jag inte exakt om nyårsönskningen som seglade med den slog in. Vid nyår började jag leta ny medryttarhäst, och i slutet av Januari började jag rida Honey. Första halvåret av 2013 har vart extremt hästpräglat och jag har ridit mer än jag nog nånsin gjort förr. Och 30 år, 7 månader & 25 dagar gammal har mitt hästintresse aldrig vart större. Jag fick aldrig nån ponny som liten och kan ibland känna att jag är enda i hela världen som inte ägt häst, men är ändå glad för det. Läser på en hästskvallerblogg om ungdomar som lägger ner ridningen, och visst är det så. Man håller på när man är ung och så blir man äldre, får andra intressen.

Min egen väg gillar jag, såhär i backspegeln. Först fick jag ha grannens shettis så mycket eller lite jag ville, sen ridskola, sen ridskola & medis, bara medis, slutade helt ett tag pga vissa etiska aspekter, började ändå igen för att jag inte kunde hålla mig ifrån. Flyttade till Stockholm sommaren 2002 och red sen inte förrän hösten 2006. Varför? Jag satt och funderade på det och kom fram till att det handlade om stabilitet. Första året hade jag inte ens råd att spendera mer än 500 kronor efter räkningarna var betalda. Sen fick jag nytt jobb i slutet av 2003 med mer lön, men bodde fortfarande i andra hand. Osäkerheten. Var nog 2004-2005 när jag fick förstahandskontrakt, och det var väl då jag kände att jag kunde börja fundera. För jag funderade länge
innan jag började igen, men kunde till slut inte hålla mig borta. Och sen kom medisarna & gick, ena efter andra av olika anledningar. Alla lärde mig nåt, men min tid med Rauen växlade in mig på ett helt nytt spår. Utan honom skulle jag kanske fortfarande nöja mig med att skogsmullerida vem som helst 2 dar i veckan. Andra aspekter som jag inte tänker ta upp nu har självklart också spelat in, men ja. Här står jag idag.

Andra halvan av 2013 står öppen. Jag försöker hålla det så för första har vart så himla fullspäckad trots att jag knappt "gjort" något. Börjar flyga iväg med tankar och planer om tävlingar, men måste bromsa mig själv. Är inte alls där jag önskat ekonomiskt efter ett halvår så jag får verkligen inte flyga iväg med sådana onödiga utgifter. Nu måste jag lägga upp en mer seriös plan. Steg 1 är ny bil. Måste spara ihop pengar till det, minst 10 helst 15. Helst innan årets slut. Kan kanske gå. Har tre planerade saker under andra halvåret; ett konvent i England + 7 dagar i London, Kent i slutet av Augusti och Spanska Riskolan i September. Biljetterna till samtliga saker är betalda, flygresan till England betald. Det som är kvar på den resan är vandrarhem London 3+4 dar, hotell under konventet (dyrt) + fotobiljetter, lite kläder till cosplaykostymerna, och så shopping/mat etc för 10 dar. Spanska Ridskolan/Kent är bara extra utlägg om det finns typ merch jag vill ha. Mmm.
Så. Vi får se. Kan bli tight med detta + spara 15 papp men om jag VERKLIGEN skärper mig kanske det går.

Jaja blabla tråkigt pengasnack. Mest egen hjärntömning här, låg och tänkte på detta igår kväll. Kanske därför jag inte kunde sova..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0