Fredag

Måste börja här med att säga hur sjukt imponerad jag är av människor som har mer än en häst. C som har Robin är bortrest och jag har lovat att hjälpa till med att skritta honom när hon är borta, i mån av tid. Är ju inte så jobbigt! Men bortsett från att det tar tid så känns det fan att rida en häst ordentligt och skritta en annan. Robin är dessutom lite tittig så man åker inte direkt häst. Men det är kul, Robin är också 18 men det är precis som Honey inget som exakt märks. Han har mer egen motor än Honey så det är kul att rida en sån häst igen (även om det bara är skritt). Men tänk då om man hade haft två helt igångsatta. Fatta proffsryttare som rider 5-6 hästar OM DAN. Guuud. Nä men det är ju hästen som gör allt jobb..
 
I fredags skulle jag egentligen inte ha ridit Robin men fick nån kortslutning i hjärnan och fick för mig att det var fr o m fredag så jag gjorde det ändå. Men det gjorde nog inget, han har vart skadad ett tag och skrittas igång just nu så det var inte exakt jobbigt. Med Honey klättrade jag i vattentornsskogen, han var rätt uppmärkssam för ovanlighetens skull. Sen red vi lite på ängen vid sidan av skogen men den var så oklippt att det inte gick att jobba på den, vi red i trav och galopp men utan att kräva för mycket. Testade lite högerfattningar men det gick inget vidare "som vanligt". Tänkte testa att rida hem mot Högvreten/vägen för att se om det gick, vi red i rätt långsam skritt då jag var osäker på underlaget och vips var vi i ett krondike. Som tur var gick allt bra eftersom vi kom i så långsamt och Honey markerade inget efter alls så vi vart nog båda bara lite förvånade, det var så överväxt att det inte syntes alls. Red upp mot skogen och kom runt och upp vid de stora röda byggnaderna och sen upp vid avfarten vid Högvreten. Honey linkade lite med vänster fram ibland och ibland inte, när jag hoppade av och ledde markerade han ingenting så det var nog mest bara prinsessfasoner men jag gick ändå hem för säkerhets skull. Han var inte varm efter eller nånting så det var nog bara han som utnyttjade stunden.
 
På Robin skrittade jag Travstallet/Smedbyängsrundan. Det är alltid så konstigt att rida två hästar efter varandra, tar ett tag innan man liksom "hittar in" i hästen. Själv var jag jävligt trött sen..
 
Trött Robin efteråt ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0